Futósérülések és gyógyításuk - schweidelszallo.hu

Ízületi fájdalom fut

A futás egy ortopéd szakorvos szemével Az ortopéd orvos szemével a futás napjainkban egyre népszerűbbé válik hazánkban is, ezrek róják köreiket városszerte, országszerte különböző talajon koptatva futócipőiket.

  • Nem, a futás nem teszi tönkre a térded! | Well&fit
  • Izuleti fajdalom az ujjakban

A futás mellett kardoskodók azzal érvelnek, hogy a javítja az életminőséget, akár az élethosszt megnövelheti. Az ismert belgyógyászati betegségekre való áldásos hatása mellett mértékkel végezve a futóedzéseket az osteoporosis csontritkulás is javítható.

A gyaloglás mellett a futás a legolcsóbb és legkönnyebb testedzési forma.

A sérülések legtöbbje a túlzott igénybevételnek köszönhető. A túlzott igénybevételt nem lehet pontosan meghatározni, az egyénenként különböző mértékű terhelést jelent.

Megduplázódott a térd ízületi gyulladásával küzdők száma - és nem a futás miatt!

A sérüléseknek külső és ízületi fájdalom fut okai vannak. A külső tényezők között kell megemlítenünk az edzésterv felállításakor elkövetett hibákat, az elhasznált futócipőt, az egyenetlen talajt. A belső tényezők között a merev izomzat, az alsó végtagi és a gerinc ortopédiai rendellenességei szerepelnek.

Általában heti km felett növekszik meg a sérülések kockázata. Néhány a legfontosabb sérülések közül: Achilles ín "gyulladása", fáradásos törések az alsó végtagon elsősorban lábközépcsontok, sípcsonttérdtáji térdkalács mögötti fájdalom tünetegyüttese.

Ezen sérülések kezelése szakember kezébe való, ne próbáljuk meg elbagatelizálni a sérüléseket, mert könnyen hosszabb kihagyásra kényszerülhetünk. Ne féljünk attól, hogy rendszeres futás esetén hamarabb elkopnak ízületeink, erre utaló tudományos bizonyítékaink nincsenek.

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól?

Az ízületek kopását ízületi fájdalom fut mai genetikai eredmények alapján sokkal inkább tekintjük genetikai eredetűnek.

Természetesen mindenkinek jár a futás öröme, így azok számára sem javasoljuk abbahagyni, akiknek csupán ez az egy örömük maradt. Néhány jótanács: 1. Akik nem biztosak abban, hogy egészségi állapotuk alkalmas a futásra, és hogy folytathatják-e futóedzéseiket, keressék fel ortopéd orvosukat.

A futás egy ortopéd orvos szemével

Ha sérültek, ne feledjék, a sérülések legtöbbje kezelhető. A futás direkt módon nem okozza az ízületek kopását. Általában nincs szükség sebészeti jellegű beavatkozásra. Még néhány szó a futócipőkről Nem is olyan régen még a gumitalpú "dorkók" voltak divatban, mint egyetlen elérhető választási lehetőség.

Mára üzletté fejlődött a sportcipőgyártás, de hát melyik cipőt is válasszuk?

Futósérülések és gyógyításuk Apró fájdalmak, húzódások. A futómániásoknak persze eszük ágában sincs leállni, inkább felvállalják a fájdalmat, és tovább edzenek. A sportorvos szavai azonban megnyugtatóak: a futás közben érzett fájdalmak túlnyomó többségével életünk végéig elboldogulhatunk, nem fordul rosszabbra az állapotunk.

Az emberek egy része a megfelelő ártól vagy az aktuális divattól teszi függővé a megvásárolandó futócipőt. Amennyiben folyamatosan fájdalmat érzünk lábunkban futást követően, szinte biztosra vehetjük, hogy nem a megfelelő futócipőt viseljük.

Futáshoz mindenképpen olyan cipőt ízületi fájdalom fut, mely a sarok, a láb és a lábboltozatunk számára a legkényelmesebb és leginkább védő hatást gyakorolja.

Ugyanakkor a cipő legyen kellően hajlékony is.

ízületi fájdalom fut ízületi fájdalom a kézben és nyaki osteochondrosis

A cipő szélessége a sarok magasságában fontos és a sporttevékenységnek megfelelően kell megválasztani. Futás számára olyan cipőt kell választanunk a megfelelő stabilitás biztosításához, melyeknél a sarokrész szélesebb.

Ennek oka az, hogy a futómozgás előre irányul, sokszor egyenetlen talajon. Természetesen megfelelő méretű cipőt válasszunk, ne szorítson sem a sarok, sem a lábujji résznél. Amennyiben a lábunkat teljesen előre toljuk a cipőben, általában a sarkunk mögé egy ujjnak be kell férnie.

Így kíméljük a térdet futásnál

Ez lesz a megfelelő méretű cipő. Szövődmények a csípőízület betegsége után az eltelt évek alatt azt tapasztaljuk, hogy a lábunk megnőtt, ne szégyelljünk nagyobb cipőt vásárolni.

A "lábnövekedés" oka általában ízületi fájdalom fut láb boltozatának kisebb-nagyobb mértékű ellapulása.

ízületi fájdalom fut glükozamin-kondroitin-kondroxid

A sok ízület gyulladása legyen megfelelő boltozatemelő rész nem lúdtalpbetétmelyben a futó úgy érzi, a cipő illik a lábára. A cipővásárlás idejét tegyük a délutáni órákra.

Lábunk ekkor nagyobb, mint a reggeli, délelőtti órákban.

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet. Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz. Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál.

A cipőt mindíg sportzoknival próbáljuk fel! Nők számára fontos megjegyeznünk, hogy a női cipő sarok és előláb része között mindig nagyobb különbség van mint a férfi cipőknél. A ízületi fájdalom fut cipők általában keskenyebbek mint a férficipők. Ezek oka a nemek közötti anatómiai különbségekben rejlik és fontos őket figyelembe vennünk a cipővásárlásnál.

A térdhajlatfájdalom 10 lehetséges oka és kezelésük

Ugyancsak fontos megemlítenünk, hogy a cipők km-t követően elvesztik rugalmasságukat és ütődéselnyelő képességüket. Ne feledjük: olcsóbb idejében lecserélni a futócipőt mint heteken keresztül orvoshoz járni az elhasznált cipő okozta sérüléseinkkel.

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért? Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat! Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás.

Írta: Dr. Illyés Árpád, ortopéd szakorvos.

ízületi fájdalom fut a térd ízülete 2-3 fok